Planlæg opdateringer og posts på Sociale medier

De fleste virksomheder har en eller anden form for aktivitet på de sociale medier og prøver at få dette integreret i deres markedsføringsaktiviteter og har besluttet jævnligt at få udgivet og postet relevant indhold.

Ingen tvivl om vigtigheden af tilstedeværelsen på de sociale medier er stor – men det er et helt andet blogindlæg …

Vi oplever tit, at de gode intentioner strander i en travl hverdag, hvor det ender med, at man ikke eller kun sporadisk får lavet de planlagte opdateringer på de Sociale medier, man egentlig havde ønsket.

Planlæg udgivelser på sociale medier

Vi oplevede selv dette hos Cubit Medialine, at vores fine intentioner blev overhalet af en (heldigvis) travl hverdag.

Vi vil her fortælle om, hvordan vi fandt en fornuftig løsning på dette og fandt de værktøjer der skulle til, for at vi fik opfyldt vores egne målsætninger for opdateringer på diverse sociale medier.

Skriv jeres opdateringer på en gang

Vi har i firmaet lavet en “to do” liste over de emner, nyheder og andre enmer, vi vil dele med omverden på de medier, vi er tilstede på. Denne liste opdateres løbende gennem ugen og en gang om ugen eller hver 14. dag, så allokeres der 2 – 3 timer til at udvælge og skrive de indlæg, vi vil have postet på de Sociale medier.

Gode værktøjer til udgivelse af indlæg – spar rigtig meget tid

Nu kommer det der virkelig har sparet os for en masse tid og givet os en super overblik!

Efter vi havde fået planlagt selve skrivningen af emner og nyheder, så havde vi stadig udfordringen, med at få de forskellige indlæg udgivet på de forskellige medier.

En af de store udfordringer er, at det ikke er på alle medier, man kan lave indlæg med en planlagt udgivelse ud i fremtiden og allerede her “ryger” muligheden for, at man koncentreret kan lave sine udgivelser på en gang og fokuseret kan arbejde med tingene.

Social Medier post planlægning

Løsningen lå i et par gode værktøjer til Sociale medier

Vi gik på nettet, undersøgte og læste en del om hvad andre gjorde med samme problem, og fandt her frem til 2 super gode værktøjer, som kunne erhverves for billige penge, og som løste vores udfordringer og var nemme i brug og igangtagning.

Hos Cubit Medialine har vi besluttet os for at bruge følgende sociale medier:

Facebook side
Instagram
Google Plus
Twitter
Pinterest

Dertil kommer der en del “private” konti, hvor det kan være hensigtmæssigt også at udgive samme indhold – men selvfølgelig omskrevet.

Med alle disse forskellige Sociale medier, kunne vi umiddelbart ikke finde et værktøj, som kunne lave planlagte udgivelser på alle disse, men fandt 2 værktøjer som sammen kunne løse udfordringen:

Buffer - godt værktøj til sociale medierBUFFER

Buffer er et super nemt og relativt billigt værktøj, hvor det er nemt at skrive, uploade billeder og videoer til: Facebook, Twitter, Pinterest, Google Plus og LinkedIn.

Det er meget nemt, at få tilsluttet/oprettet sine forskellige konti og når det er gjort, så er man klar til selve arbejdet og kan komme igang med at få indtastet og planlagt sine udgivelser.

Bare det at man skriver til alle medier i samme program og kan vælge både dato og tidspunkt for hver enkelt udgivelse, giver et super godt arbejdsflow og et kanon godt overblik.

Og netop det overblik giver en frihed til, at være en smule mere kreativ med “genbrug” af emner og tekster, da man hele tiden har et godt overblik over: HVOR, HVAD OG HVORNÅR.

Buffer har forskellige versioner, og den vi bruger hedder “Awesome” og koster $102,00 for et helt år.

Man kan læse mere om Buffer her: https://buffer.com

Man kan få en gratis prøveperiode hos Buffer.

Planlæg opdatering på InstagramONLYPULT

Det værktøj vi fandt bedst til Instagram, som Buffer ikke tilbyder, er ONLYPULT. Dette værktøj virker på nøjagtig samme måde som før beskrevet til Buffer, men kun til Instagram udgivelser. Er som Buffer utrolig nemt og intuativt at bruge.

Onlypult har også forskellige planer, og den vi bruger hedder “START” og koster $100,00 for et år.

Man kan læse mere om Onlypult her: https://onlypult.com/

Også hos Onlypult kan der prøves en gratis version i en begrænset tidsperiode.

Vi er helt igennem overbeviste om, at den lille investering tjener sig hjem relativt hurtigt, da man virkelig kan sætte “speed” på sine Sociale medie udgivelser og derved stor mulighed for at opnå den ønsket effekt.

Analyse og statistik til udgivelserne på de Sociale medier

Begge programmer har en forholdsvis god statistik og analyse del, så man kan opsamle resultatet af sine udgivelser. En super vigtig ting, som er med til at højne kvaliteten af sine udgivelser, da man hele tiden har fingeren på pulsen on, hvad der virker og hvad der ikke virker så godt.

Buffer findes også som Iphone og Ipad App og til Android også.

Vi håber ovenstående kunne give lidt inspiration og kan lette jeres daglige arbejde på de elektroniske medier, I har valgt at være tilstede på.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *